Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-12, 12:20   #164
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.190
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Opprinnelig lagt inn av Våken, her.

Polyana: rettsikkerheten til eventuelle dømte, skal også bevares igjennom lovverk. Når disse ikke blir fulgt er det grunn til bekymring og man har ingen rettslige garantier for at deres retts-sikkerhet er ivaretatt. Selv om du kan slå deg til ro med det, må man tenke på andres retts-sikkerhet. Dette engasjementet er jo for å sikre at du og dine barn får retss-sikkerhet i fremtiden og at slike ting blir ryddet opp i, informert om og at folket holdes opplyst om hva som skjer i vårt rike. Særlig når det innebærer overtramp gjort av noen av instansene i maktfordelingsprinsippet.

Jeg klarer ikke, med min beste fantasi, klare å se at rettsikkerheten skal være truet av at et dokument er forlagt, eller av at noen kanskje til og med har latt være å signere det en gang i tiden. Hvordan i alle dager skulle det påvirke utfallet i en konkurssak?


Ellers: Jeg syns det er utrolig tåpelig å komme med masse tåkelegging rundt grunnlovsendringer og dundre innleggene med masse uoversiktlige sitater og usammenhengende argumenter, når det eneste du EGENTLIG er opptatt av er å få tatt opp en gammel konkurssak, der man håper at en formalfeil fra fårna dar skal være det som skal til.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat