Tråd: Vi bygger hus
Vis enkelt innlegg
Gammel 18-07-07, 00:23   #59
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi bygger hus

Så mange koselige tilbakemeldinger! Det er litt utleverende å lage en byggeblogg, men samme det

Huset koster vel nesten 3 mill fra Block Watne, uten at jeg skal være for skråsikker. Kostnaden på materialer har gått kraftig opp, så prislista jeg har er litt for gammel til å stemme helt. Vi har kjøpt en pakkeløsning med tomt og fullstendig ferdig hus. Ettersom dette er et rent Block Watne byggefelt er det også laget en standarløsning for det meste, blandt annet blir vi tilkoblet gass på feltet og får veldig mange løsninger som går på det. Er litt skeptisk til den biten, men man blir vel vant til det også.

Forrige dagen var vi på byggefeltet igjen, og da kom vi i kontakt med noen som har bygget et helt likt hus som det vi skal ha. Det ligger et annet sted på feltet. Jentene løp rundt og fikk seg lekekamerater med en gang, og plutselig var de vekk inn i et av de andre husene. Dette blir uvant for oss, her vi bor nå kan de ikke løpe så fritt. Eierene av det huset ga oss veldig mange gode råd, og ikke minst tips til hva vi burde gjøre annerledes enn de gjorde. Godt å få andres erfaring:jupp De hadde en gutt som skulle begynne på skolen til høsten, og på den måten fikk vi vite mye om det også. Det var veldig positive nyheter!

Dessverre har jeg ingen bilder, vi ble frastjålet alt av foto og videoutstyr i København i helgen Skal se om jeg ikke får lånt meg et kamera inntil videre, det er surt å ikke få tatt bilder gjennom hele prosessen, og i august vil det virkelig skje ting (håper vi da). Siden sist har de planert og lagt et lag med grus der huset skal stå. Byggestrøm var også på plass.

Etter besøket nå gleder vi oss enda mer. Jentene ville ikke hjem, og alle rundt der er så hyggelige. Rart å tenke på at dette skal bli hjemplassen vår om ikke lenge.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat