Sv: Bøker lest i 2017
1. Lydbok: Flink Pike - Gillian Flynn: Spennende bok, men irriterende slutt!
2. Lydbok: Når det mørkner - Jørn Lier Horst: Hvorfor så kort!? Bra bok, med et innblikk i Wistings tidlige år.
3. Lydbok: Glassdukkene - Jorun Thørring: Denne var god og spennende. Klar for neste om Aslak Eira
4. Lydbok: Ildens øye - Jørun Thørring: Denne var også veldig spennende.
5. Lydbok: Mørketid - Jorun Thørring: Da var min tid med Aslak Eira over. Klar for Orla Os, men først Elli!
Februar
6. Lydbok: Eystein Hanssen - Jaget: Sjette bok i serien, denne fornekter seg ikke. Føler ikke for å kjøre i Oslo-tunneler med det første!
7. Bok: Mary Higgins Clark - Som tiden går: I kjent stil, med etterhvert kjente og kjære karaktere også. Liker lotto-millionæren Alvirah!
8. Lydbok: Jorun Thørring - Skyggemannen: Uvant med fransk setting, men liker Orla Os også.
9. Lydbok: Jorun Thørring - Tarantellen: Venner meg litt til de franske navn og gater nå, og boka var spennende.
Mars
10. Bok: Eirik Husby Larsen - Det blå barnet: Spennende med parallelle historier.
11. Storytel Lydbok på svensk: Mikaela Bley - Liv: Gikk overraskende bra å høre lydbok på svensk. Jag gillade det! Likte boka også, selv om jeg synes den første var bedre.
April
12. Bok: Clare Mackintosh - Jeg ser deg: Kan bli litt paranoid av mindre, spennende bok!
13. Bok: Catharina Ingelman-Sundberg - Pensjonistligaen i skatteparadis: Denne var mer langdryg enn de foregående. Ikke så fornøyelig heller, men grei lektyre.
14. Lydbok: Jussi Adler-Olsen - Selfies: Denne var forholdsvis urealistisk og føltes annerledes enn før. Litt søkt plott.
15. Bok: Anna Ekberg - Den hemmelige kvinnen: Denne var spennende og godt skrevet. Skal definitivt lese det andre de har skrevet under pseudonymet Kazinski.
16. Bok: Påskekrim 2017: Alltid ålreit å lese disse, liten smakebit fra flere forfattere.
17. Bok: Terje Bjøranger - Barcode: Ordentlig spennende. Trodde ikke det var noen sammenheng mellom denne og den tidligere boken hans, men det var noen referanser der som jeg skummet fort over, for å ikke avsløre for mye av den neste.
18. Lydbok: Jo Nesbø - Tørst: Nesbø innfrir som vanlig!
Mai
19. Storytel Lydbok, svensk: Stefan Ahnhem - Offer utan ansikte: Mye karakterer å holde styr på, men boken var lang så kom godt inn i det.
20. Storytel Lydbok, svensk: Stefan Ahnhem - Den nionde graven: Mange karakterer her også, og veldig spennende.
21. Storytel Lydbok, svensk: Stefan Ahnhem - Arton grader minus: Siste boken i serien så langt om Fabian Risk, og flere blir det. Gleder meg til disse blir filmatisert!
22. Bok: Mostue og Brenna - Operasjon Hades: Spennende gjensyn med Axel Th. Munthe og Tobben. Blir nok flere i serien!
23. Bok: Linda Skomakerstuen - Uten vesentlige feil eller mangler: Helt ny forfatter for meg, likte skrivestilen godt.
24. Bok: Fredrik Backmann - Alt min sønn bør vite om verden: Fornøyelig liten bok som er skrevet av en ganske nybakt pappa virker det som?
Juni
25. Bok: Olseni og Hansen - Badehuset: Ikke på langt nær så morsom som jeg fikk inntrykk av på Krimfestivalen, men grei nok.
26. Bok: Terje Bjøranger - Den tredje søsteren: God bok, med aktuelle tema. Tydelig at forfatteren kan sitt område.
27. Bok: Jørgen Brekke - Avgrunnsblikk: Spennende fortsettelse med Odd Singsaker. Skrevet på en litt annerledes måte enn tidligere, men det var bare positivt.
28. Bok: Paula Hawkins - Ut i vannet: Ingen nedtur etter den faktastiske debutboken.
Juli
29. Bok: Jojo Moyes - Forbuden frukt: En hyggelig ferieroman.
30. Lydbok: A.J. Kazinski - Den siste gode mann: Hyggelig nytt møte, gleder meg til fortsettelsene.
In progress:
Bok: Lene Lauritsen Kjølner - Ingen tilbords
Venter på:
Lydbok: A.J. Kazinski - Søvnen og døden
Lydbok: A.J. Kazinski - Den gjenfødte morderen
Lydbok: A.J. Kazinski - Drømmetyderens død
Bok: Fredrik Backmann - Bjørnstad.
__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
|