Vis enkelt innlegg
Gammel 02-01-14, 10:59   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20' eller 24' sykkel til en gutt på 7 år?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Min fikk 20" selv om den var litt liten. De skal venne seg til girene og være trygg før de går til større sykkel.

Og legg litt penger i kjøpet hvis sykkelen skal brukes til flere barn. Jeg kjøpte Diamant for 1700,- i April, som ble så til de grader nedsnakket av en sykkelreperatør i G Sport et halvt år senere. Som at han kalte sykkelen gammel, at de nærmest er støpt i en del. Og at gir ikke kan justeres, kun smøres. Ingen tilgang til støtdemperen heller. Jeg ble veldig sur fordi jeg egentlig ville ha en lettere sykkel til 3000,-, men den anbefalte de ikke, da sykkelen hadde aggresiv sittestilling. Og barnet er uvant og trenger å se, er det jo bare å heve styret. Mitt neste kjøp blir en dyrere sykkel.

Altså, jeg er enig når det gjelder sittestillingen til Diamant Ultra. 2013-modellen var hakket bedre enn året før, med litt mer oppreist sittestilling. I 2012 var setet høyere enn styret, uten muligheter for å justere styret. En voksensykkel i miniatyr, ikke en barnesykkel. Det var Diamant Ultra 2013-modellen vi endte opp med til gutten vår i sommer, og selv om den som sagt er bedre enn året før er den fortsatt ikke helt optimal når det gjelder sittestilling. Pedalstammene er også litt lange, slik at når setet er på det laveste, der det må være til han foreløpig, så kommer knærne alt for høyt opp når han tråkker rundt. Men vekta avgjorde, vi er avhengige av at barna har lette sykler siden det er veldig bratt der vi bor, og de må greie å sykle/trille syklene opp bakkene selv. Dessverre så dette problemet ut til å være gjennomgående for de lette variantene til alle merkene. Men til tvillingsøstra hans fikk vi tak i en Islabikes Beinn 20" small, og det er virkelig en helt annen klasse. Der kan alt justeres, sittestillingen er mye bedre, og sykkelen er laget for å brukes av barn, men med voksen kvalitet på komponentene. Og to størrelser på ramma, for samme størrelse på hjulene, fantastisk bra for jenta mi som er lita av vekst. Da kan hun også ha en 20", og henge med de andre. Dyr, men verdt det! Dessverre har disse blitt håpløst vanskelige å få tak i etter at Islabikes sluttet å sende sykler utenfor Storbritannia.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 02-01-14 kl 11:07.
My er ikke aktiv   Svar med sitat