Vis enkelt innlegg
Gammel 04-12-11, 21:14   #254
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Jeg har vært hjemme med tre småbarn jeg, i de hine hårde dage på begynnelsen av nittitallet da permisjonen var kort og man ikke var sikker på å få barnehageplass til seksåringer engang. Jeg gikk på skole og jobbet om kveldene, men på dagtid var jeg hjemme med mine egne unger, og det var en veldig verdifull tid som jeg aldri kommer til å angre på. Det er klart at det oppleves annerledes nå, som permisjonen er lang og fleksibel og de fleste får barnehageplass allerede når barna er ett år. Det var ikke alle som hadde familie eller andre trygge dagmammaer å ty til. Det åpne dagmammamarkedet inneholdt mye suspekt, og var IKKE det jeg ville overlate ungene mine til.

Jeg er en dame med estetisk sans, som liker å bake og ha det hyggelig i huset og at barna har klær på seg som jeg syns er fine. Men når jeg ser på bildene fra den gangen så ser jeg at når vi bakte, var på karneval og andre aktiviteter så var det langfra like plettfritt og fargekoordinert som i dagens muffinsblogger. Men det var fint og et levende liv der barna tok del i alt. Og jeg trivdes med det og følte meg ikke som en løve i bur. Jeg kunne helt sikkert hatt det mer strøkent om barna hadde vært i barnehage hele dagen mens jeg var hjemme. Men på den annen side sparte jeg jo mye tid på å ikke blogge eller henge på nettet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat