Vis enkelt innlegg
Gammel 04-12-11, 22:00   #247
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

For the record: Jeg lar meg ikke provosere av enkeltmenneskene, men av at dette er blitt så himla trendy, at det skal være sexy å være husmor og at mer eller mindre offentlige personer sier at man ikke burde få barn hvis man ikke ville ta seg av dem selv. (Implisitt at KVINNEN i forholdet skal ta vare på dem selv.) For meg er disse bloggerne et symbol på en samfunnsutvikling jeg er kritisk til, det handler ikke om individene Trine og Ellen og Kathrine og hvadenåheterallesammen, som baker og koser seg.

Helt enig!

Alle må få gjøre sine egne valg, men det har blitt så innmari status å være pent påkledd frue med enda penere barn i et møffinpyntet hjem. I visse kretser.

Og så er det det at vi andre ikke skjønner hvor mye de faktisk har å gjøre, det synes jeg at jeg hører ofte. Det er da akkurat like mye å gjøre for oss som jobber også, unger som skal følges opp og hus som skal holdes i orden (så får det være at enkelte av oss bortprioriterer en del av oppgavene, særlig de av huslig art)

Jeg innrømmer glatt at jeg av og til kunne tenke meg å ha litt mer fri. Men det finnes ikke noen særlig mellomting i min jobb. Det er make it or break it, og særlig nå i tida før jul, nå er det høysesong, så det er ikke mye ork igjen til julepynting, baking i full harmoni med blide unger rundt bordet. Men vi justerer til så godt vi kan, begge har vi mye å gjøre, men begge har det fleksibelt, så jeg synes ikke det går ut over ungene heller. Skulle jeg ha vært hjemme ville nok begrepet 'løve i bur' passe ganske godt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat