Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-10, 21:38   #54
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.628
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ille ER det egentlig med pølser?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi er virkelig ingen racere på dette, og mye kan sikkert sies om vårt kosthold ( ), men var jeg deg ville jeg tenkt litt over dette om du ikke har havnet litt i fella "det er så viktig at han spiser at han derfor kan få "hva som helst"" (altså jeg mener ikke hva som helst, men du skjønner). Jeg tror ikke det er helt uvanlig, og jeg tror det kan bli litt småproblematisk senere, har sett noen steder det har blitt en uvane, for å si det sånn. Det baller fort litt på seg når ungen blir eldre og skjønner bedre hvordan dette kan brukes.

Dette må du kanskje bare tenke litt over selv, hvordan du/dere ønsker det.

Vi tenker masse på dette altså. Og jeg er bevisst på den problematikken. Dog har jeg nok tenkt litt for lite på det med middag, middagen ble litt sånn "redningen" for "han spiste lite til frokost, ville ikke ha lunsj, men vi lager en middag han liker da i alle fall..." For nei, jeg gir ham ikke syltetøy om han ikke spiser skinke til lunsj. Ikke til lunsj heller. (Men, vel, jeg lar ham velge mellom makrell i tomat, leverpostei, skinke, prim eller ost. Det går mye i perioder, vi har hatt skinkeperiode veldig lenge, men de siste ukene har det gått mye i prim. Vi hadde en makrellperiode før skinka, så det bekymrer meg egentlig ikke, han er vel litt lik mora da, spiser pålegg i perioder... det utjevner seg da over året...)

Men med denne tråden mente jeg egentlig å lufte mine bekymringer rundt PØLSENE, ikke tilpassingen. Den tenker jeg på også altså, men så/ser på det som to separate problemstillinger... (VI liker også å grille pølser, men jeg tror det er greiere å gi ham grillpølse enn chilipølse...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat