Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-18, 14:22   #24
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Frokost som del av arbeidsdagen?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Men hvordan vet du at de skriver overtid? Jeg har ikke tilgang på hvordan mine kolleger fører tiden sin - og vi har veldig strenge føringer på overtid, det er jo slik som ledelsen har styr på. Vi har fleksitid og fører timene våre i en tidbank, men jeg vet ikke hva kollegene mine har av plusstid eller når de logger seg inn og ut.
Det er greit å reagere på slik, men jeg synes ikke det høres ut som om dere har noe greit arbeidsmiljø hvis du faktisk vet hva ledelsen tar opp av kritikkverdige ting kolleger gjør når du ikke er direkte part i saken.
Og jeg synes det er mye bedre at du sutrer på nett enn å være sutregrinete i gangen.

Dette er gjerne de som i løpet av den lange lunsjpausen erklærer at i dag skal de sitte til kl 16 fordi de trenger å samle opp plusstid. Og når jeg skriver det her, ler jeg litt for meg selv, for det er tross alt bedre enn å gråte. Men det er da altså helt sært at de slipper unna med det?!?!

Øverste ledelse tar det gjerne opp som ett generelt " det er ikke meningen at pauser skal være 30 min hver morgen" til alle, men jeg vet av erfaring at mellomleder, på ett møte hvor jeg var tilstede sammen med seksjonen det særlig gjelder, tok det opp på måten "Og dere vet vi har fått ny ledelse, og de synes pauser er tull, så ta de nå inne på kontorene deres i stedet"....

Vi har ett godt arbeidsmiljø altså, og det er jo ikke alltid slikt, men det er bare som om noen synes det er mer greit enn andre å ta seg til rette - de får jo ikke noe trøbbel for det fra ledelsen, så hvorfor skulle de ikke utnytte det? Mens vi som ikke er så "frekk og freidig", lar være. Og det er den delen som får meg til å sutre. Og så skjønner jeg ikke helt tankegangen til de som synes det er greit å ta så mye pauser i løpet av en dag - vi får lønn for samme antall timer, men jeg jobber reelt sett "mer" i antall timer en dag enn hva den andre gjør.

Og FP hjelper arbeidsmiljøet! Fra å være sutregrinete i morges, er jeg mer lattergrinete nå over at det i det hele tatt er mulig på en arbeidsplass.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat