Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-18, 14:10   #21
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frokost som del av arbeidsdagen?

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Morgenkaffe er det her og altså, sånn 10-15 min med skravling om diverse på tur til/fra kaffetrakteren. Helt innafor, og hovedsjefen selv mener det er bra for miljøet!

Mange, meg selv inkludert, tar gjerne en medbrakt skive/banan/yoghurt/smoothie mens vi scroller mail osv på kontoret.

Men så er det enkelte da, som disker opp fra felleskjøleskapet (med eget stash altså) og kjører full frokost på pauserommet, over laaaang tid, og det er alltid de samme. Og alltid de som har dårlig tid på alt (høres det ut til når man spør i alle fall)! Og det er de samme som tar laaaaaange lunsjpauser og skriver plusstid.

Og jeg kjenner at jeg blir helt latterlig sutregrinete på det!!! For det kunne ikke falle meg inn å bruke arbeidstiden på full frokost! Jeg kan også ha lange lunsjer innimellom, men da sitter jeg jammen ikke 30 min etter jobb og skriver overtid.

Ledelsen er litt delt, en del vil ta tak i det, men når andre delen stilletiende godtar og mellomledere ser mellom fingrene, så fortsetter det jo mer eller mindre...Bedring en kort periode, og så på'an igjen! *sutrestemme*

Jeg liker folkene, og jeg unner de da mat, men det kjennes så urettferdig!! At noen slipper unna med det, mens vi andre ikke ville drømme om å gjøre tilsvarende! Se bort fra at jeg skriver her inne nå da, men det er mye bedre å sutre her og få høre at jeg ikke er helt på jordet som reagerer, enn å være sutregrinete i gangen liksom....

Men hvordan vet du at de skriver overtid? Jeg har ikke tilgang på hvordan mine kolleger fører tiden sin - og vi har veldig strenge føringer på overtid, det er jo slik som ledelsen har styr på. Vi har fleksitid og fører timene våre i en tidbank, men jeg vet ikke hva kollegene mine har av plusstid eller når de logger seg inn og ut.
Det er greit å reagere på slik, men jeg synes ikke det høres ut som om dere har noe greit arbeidsmiljø hvis du faktisk vet hva ledelsen tar opp av kritikkverdige ting kolleger gjør når du ikke er direkte part i saken.
Og jeg synes det er mye bedre at du sutrer på nett enn å være sutregrinete i gangen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat