Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-18, 10:53   #62
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skoleball - igjen, eller vinterfest om du vil ;)

Jeg har barn på en av de største ungdomsskolene i Bergen. Her er det ball og jeg synes at det er for stort og dyrt, men jeg har inntrykk av at det er viktig for de som er "balltyper" og mindre viktig for de andre.

Storesøster deltok to ganger, en gang i en vanlig penkjole og en annen gang i skjørt og bluse. Lillesøster har deltatt en gang, fordi en klassevenninne som skulle flytte hadde lyst til at flere gikk og at det ble litt avslutning for henne. Hun hadde en brukt kjole, men siden hun har en venninnegjeng der noen er oppriktig opptatt av klær og sminke, så hadde de en felles gjøre seg klar rundt og hun var mye mer oppstasjet enn storesøster noensinne har vært

Jeg synes at det er fint om det legges fokus på gjenbruk og moderasjon, for eksempel ved å organisere byttedager/kjolesalg/redesignkurs på skolen. Men det kan ikke kreves. Eneste som hjelper, tror jeg, er å styrke de rette trendsetterne, slik at man gjør det kult å være moderat og miljøvennlig. Hvordan man får det til har jeg ingen ide om, men det er i hvert fall et ganske langsiktig prosjekt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat