Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-10, 11:31   #191
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Her i huset er vi glad i å tenne litt levende lys i mørketida, det skaper koselig og lun stemning synes jeg. Men det er ingen stor utgiftspost akkurat. Har mange helt fine kubbelys på Europris f.eks., som brenner lenge.
Til advent og jul brennes det flere lys. Ønsker meg gjerne lys i bursdagsgave og julegave, da jeg liker å få forbruksting istedenfor nips og dilldall, så har gjerne noen finere lys i hus også.
Servietter har vi alltid i hus også. Bruker stort sett tørkepapir til hverdags, men dekker på med servietter når familien på helgekveldene har kosemåltider. Pynter mye opp, og synes det er koselig å dekke ett hyggelig bord, selv om det er "bare" oss. Det samme om vi har fellesfrokoster eller en god søndagsmiddag. Men det er rimelig servietter, ofte kjøpt på tilbud her og der. Er det selskap her kan det hende jeg kjøper inn kaffeservietter også.
Avskårne blomster er jeg veldig glad i, men noe jeg skjelden unner meg. Synes de står for kort tid til at jeg kan forsvare det forbruket. Men når det er bursdag i huset blir det alltid levende blomster på bursdagsbarnet, og en skjelden gang ellers. På sommeren plukker jeg inn fra hagen. Har alltid noen orkideer som blomstrer. Må ha noen fargeklatter i vinduene.
Gardiner skifter jeg ikke ofte ut. Men kjøpte meg noen nye i høst, for var lei de lyse jeg har hatt hengende oppe noen år nå, og det utgjorde utrolig positiv forskjell nå som det har begynt å bli mørkere ute. Veldig mye mere lunt og trivelig, så fant faktisk ut at jeg kanskje skal skifte gardiner oftere. Kjøpte 2 for 1, så ble ikke noen svimlende sum akkurat.Julegardiner til kjøkkenet har jeg , og det er de som skaper hele julestemningen på kjøkkenet synes jeg.
Puter glir bare ned i skinnsofaen vår, men den er myk alle veier, og trenger ikke puter. Men har ett par koselige pledd liggende der, både til bruk og kos.
Så alt i alt er det litt viktig for meg å ha dette, men ikke noe jeg bruker mye penger på likevel. "Alt med måte", er vel ett prinsipp vi lever etter her i huset, så også når det gjelder dette.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat