Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-18, 21:58   #10
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brente mandler liksom - andre enkle oppskrifter på julegaver?

Takk for gode tips. Ingen av oppskriftene på brente mandler ser ut til å være vesentlig forskjellig fra de to jeg testet ut, så det var rett og slett ikke aktuelt å forsøke flere oppskrifter på brente mandler i år. De brente mandlene jeg hadde laget - som var "grei" på smak men definitivt ikke mer - ble fordelt i noen glass som ble pyntet pent. Kan ikke være perfekt hvert år.

Cookie in a jar er for mye arbeid for mottaker, er jeg redd. Jeg googlet Rocky road, men fant ut at det ble litt for usikkert om dette ville falle i smak hos mottaker. Marsipan med sjokoladetrekk hørtes forlokkende ut, men samtidig skummelt. Jeg har slitt med å få sjokolade rundt julegodter før ... Sjokoladetrøfler hørtes like skummelt ut, og vil de egentlig holde seg godt om de fraktes i glass? Og så forstod jeg ikke helt hva du mente med marengs og marshmallows, Nextlife?

Jeg endte opp med en gammel klassiker: Drops. Der hadde jeg jo en god del gamle ingredienser liggende fra tidligere. Halvannet kilo drops seinere kan jeg konstatere at jeg har glemt veldig mye siden forrige gang, som er minst to, kanskje tre-fire år siden. Kjøkkenet ser ut som en slagmark, og jeg fikk ikke pakket og sendt i dag likevel.

Så nå er jeg lei! Men jeg tar gjerne imot flere tips til seinere, gjerne med oppskrifter dere veit er enkle å bruke. Jeg er generelt sett skeptisk til å prøve noe for første gang akkurat når man MÅ være sikker på at det fungerer. Liker best å være trygg på at oppskriften fungerer for meg før jeg må bruke den.

I min søken etter passende matgave kom jeg over sitronbiskvier. Det så utrolig godt ut, så de skal jeg teste i romjulen, tror jeg.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat