Vis enkelt innlegg
Gammel 01-01-24, 01:42   #29
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.540
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: POLL: Sier du "takk for det gamle" før nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Er nordvestlending på grensen til trøndelag, men bosatt på sørvestlandet og kan finne på å si "godt nyttår og takk for det gamle" på nyttårsaften. Veldig sjeldent før nytt år. Etter nyttårsaften er det "godt nytt år" et par uker når jeg møter folk igjen.

Akkurat dette. Selv er jeg bosatt i Trøndelag sammen med en sunnmøring, men dette er noe jeg har med meg fra oppveksten, av folk som ikke har noen tilknytning til Vestlandet. Jeg kan med andre ord finne på å si det, men da helst i samme setning som "godt nytt år", og først og fremst nyttårsaften, ikke før. Har hørt mange østlendinger si det, men kanskje mest av alt min mormor, som var oppvokst i indre Troms, men bosatt på Østlandet hele sitt voksne liv. Hun slengte konsekvent på "takk for det gamle" etter "godt nytt år".

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 02-01-24 kl 09:10.
My er aktiv nå   Svar med sitat