Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-11, 22:32   #102
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Men er dette typisk fordi du er kvinne? Føler ikke mannen din det samme? Eller er det genetisk betinget for kvinner å være så opptatt av rent og pent hjem?

Du snakker jo om tidsklemme gjør du ikke? Det at det ikke er nok timer i døgnet?

Jeg synes også hverdagen er travel men jeg jobber med å se det fine opp i det hele. Alle disse hverdagslige tingene du beskriver synes jeg er hyggelige, stort sett.

Nei vi føler ikke helt likt rundt dette, selv om begge konstaterer at det går i ett. Her må begge bidra, og det er stort sett det vi gjør. Jeg mener heller ikke det handler om kjønn. For min del handler det om meg. Vi prøver så klart å gjøre ting så bra som vi kan, og mye er hyggelig, mens noe blir ikke hyggelig fordi det blir så travelt. Jeg opplever at mer tid hadde hjulpet. Jeg kjemper mot klokken hver dag. Jeg synes ikke det er ok. Det handler kanskje i så måte ikke direkte om feminisme, annet enn at å kunne velge eget liv - hva det nå enn er man trives med, er viktig for å ha det bra. Vil jeg se tilbake og tenke på at jeg levde maksimalt? Nei. Vil jeg angre på at jeg ikke brukte mer tid? Ja sikkert. Men sånn er det. Vi prøver så godt vi kan. Men jeg forstår at noen gjerne benytter muligheten hvis de kan være mer hjemme. Ikke alle trives med det, men noen. Jeg kan forsørge meg selv, og pr. i dag tjerner vi så og si det samme. Vi jobber som et team for å få hverdagen til å gå opp, og et uventet møte (som i kveld) rokkerer på alt. Jeg legger meg og kjenner at jeg klarte ikke å være som jeg vil. Over lengre tid så påvirker sånt meg.

Men det var bare et hjertesukk fra en som vil leve på sin egen måte, uavhengig av andre damer. Jeg vil ikke være i den eller den båsen. Jeg kan være både det ene og det andre, uten at det innbefatter det ene og det andre.


Sist redigert av Dronningen : 28-11-11 kl 22:45.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat