Vis enkelt innlegg
Gammel 01-09-07, 16:52   #449
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulanse nektet å ta med seg voldsoffer (VG)

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

De kunne vel ha brukt vinopptrekkeren til å lage et hull i skallebenet og tømt ut blødningen. Akkurat sånn som i steinalderen.

Men bortsett fra det: jeg synes også det er litt merkelig altså at de ikke fikk ham med i ambulansen, en sykepleier 'outranker' jo tross alt en ambulansesjåfør. Jeg klarer bare ikke å se for meg at jeg ikke skulle ha klart å få til det.

Trist at denne saken blir brukt til å sette yrkesgrupper mot hverandre, og rakke ned på kompetansen de besitter. Jeg tror nok en ambulansearbeider med mange års erfaring har mer kompetanse på undersøkelse og behandling i en prehospital setting enn en sykepleier som feks har jobbet hele sin karriere på en pleieavdeling...

En annen viktig forskjell her er at du som lege faktisk har rekvisisjonsrett til ambulansetransport (jfr rundskriv fra Helsetilsynet), noe en sykepleier ikke har. Du ville vel også blitt definert som behandlende lege frem til lege på legevakt eller i akuttmottak tok over ansvaret.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat