Vis enkelt innlegg
Gammel 21-12-20, 14:09   #10
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den fineste/beste/mest praktiske/mest overraskende julepresangen

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Eldstejenta vår fikk samme fornavn som sin ene oldemor (mannens farmor), og oldemor ble veldig rørt og stolt over å få ett av oldebarna oppkalt etter seg. Til sin første jul fikk jentungen en veldig fin og rørende gave fra denne oldemora. Det var et vakkert silkesjal, svart i bunnen, med nydelig blomstermønster i vinrødt, og lange frynser. Oldemoren skrev på kortet, med skjelvende skrift, at det sjalet hadde hun arvet etter sin bestemor (altså mitt barns tipp-tipp-oldemor), som også hadde samme navn som dem. Oldemoren døde fem måneder senere. Jeg har tatt godt vare på sjalet i et skrin innerst i et skap, før jeg ga det til jentungen nå, før konfirmasjonen. Hun er veldig glad i det, og brukte det over bunaden, selv om det egentlig ikke hører til. Veldig fint!

Åååh, det der var både gåsehud- og tårefremkallende, noe så nydelig og spesielt!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat