Vis enkelt innlegg
Gammel 20-05-19, 12:38   #185
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eurovision Song Contest 2019

Jeg er mer "Israelvennlig" (i mangel av et bedre ord) enn snittet, tror jeg, men syns likevel det var innafor at det ble en protest. For Israel ER et land med store motsetninger. Det er BÅDE det eneste landet man er relativt trygg i som homofil i regionen (hvis man ikke er palestinsk homofil, da), det eneste landet med ytringsfrihet og et noenlunde fungerende demokrati, men det er også en okkupasjonsmakt som driver med helt uholdbar bosetningspolitikk og segregering (og mye annet). Nå skal det sies at de som driver frem den aggressive bosetningspolitikken nok ikke er de som stiller i paljetter på ESC, men de er innbyggere i et land som lever i denne konflikten, og som har mye på samvittigheten. Det ble faktisk veldig rart for meg etter hvert som kvelden skred frem, at alle bare lot som om det ikke fantest. En enorm elefant i rommet, og egentlig en lettelse når noen pekte på den og sa DER!! Spesielt etter som den ene snutten etter den andre gikk over skjermen, med artister som lekte seg på okkupert land.


Og som Tallulah sier: For Israel har ESC vært en anledning til å peke på de politisk positive sidene av seg selv (ytringsfrihet og frihet til å være homofil, blant annet), og da er det ikke urimelig at noen også bruker anledningen til å peke på de mer problematiske sidene.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat