Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-11, 10:23   #32
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Får ikke være Facebook-venner med foreldre"

Opprinnelig lagt inn av Veritas, her.

Jeg er FB-venn både med sjefen min og med et par av de som jobber i barnehagen hvor sønnen min går. Det er helt uproblematisk.
Man må tenke seg litt om før man sender ut gruff, det bør hver enkelt stå til ansvar for. Synes ikke arbeidsplassen bør ha rett til å bestemme hvem man skal være venn med. Dessuten har man en funksjon i facebook, som gjør det mulig å sende ut statusoppdateringer til enkeltpersoner/grupper (evt. skjule for enkelte) - så man trenger ikke slette bort folk, heller da sile ut hvem som skal se meldingen.

Men nå er ikke alle på FB like bevisste på hva de gjør, og alle "vennskap" er ikke reelle vennskap på FB. For noen er det mer at de kjenner/vet om noen. Jeg synes det er veldig fint at barnehager, skoler, og andre profesjoner har et bevisst forhold til dette. Jeg ser jo selv at selv om jeg vet at alle er mennesker med de samme sidene som meg, så gjør det noe med relasjonen når det dukker opp fjollete partybilder og drikkebilder av folk. Jeg erkjenner det. Er det hensiktsmessig at alle skal ha tilgang til disse sidene ved en person? Er det slike ting man ønsker folk skal tenke på når man presentere seg i sin jobb for klienter, som jo foreldre er?


Sist redigert av Dronningen : 25-03-11 kl 10:28.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat