Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-11, 10:13   #29
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Får ikke være Facebook-venner med foreldre"

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Det burde egentlig være ganske selvsagt, og folk burde være mer bevisst skille mellom seg som yrkesutøver og hvem man er som privatperson. Det er sikkert ikke alle sider ved en som privatperson som er så relevant for de man omgås med profesjonelt å ha innsyn i, tenker jeg.

Jeg sendte forresten linken til barnehagen vår i morges før jeg så dette innlegget, og oppfordret dem til å ta stilling til dette, siden jeg vet de enda ikke har noen policy på det.


Jeg ble litt usikker på hva du mener er selvsagt, mener du det er selvsagt at ansatte i en barnehage ikke er FB-venner med noen av foreldrene?

Og ville du synes det er et problem at noen av de ansatte hadde et par andre foreldre i barnehagen på vennelista, fordi de har gått på barneskolen sammen, bor i samme nabolag og spiller på samme vollyeball-lag og selv om ingen av de ansatte i barnehagen skrev noe som helst jobbrelatert på FB? For det kan jeg ikke se at andre har noe med, ganske enkelt.

Problemet er heller når noen skriver jobbrelaterte, gjerne taushetsbelagte ting, helt ukritisk, uavhengig av hvorvidt noen foreldre kan lese det direkte eller ikke.

Det er vel mer å hente på en generell bevisstgjøring av hva det er greit å dele av jobbting, enten det måtte være på FB, kassakøa på Prix eller klubbtreff, og ikke legge restriksjoner på hvilke omgangsformer folk har.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat