Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-21, 11:52   #44
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.531
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diftongen «ey» i navn

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Mævver for maur (eller møur, som jeg sier), synes jeg er det merkeligste.

Må ile til og gjøre klart at jeg absolutt mener at alle skal snakke den dialekten de har, og at talespråk ikke skal normeres. Men noen former er så langt fra det jeg er vant til at jeg likevel legger ekstra merke til dem.

Her er det slik at jeg flyttet og vokste opp litt her og der, i ulike landsdeler med totalt ulike dialekter, med foreldre som vokste opp på hver sin kant med hver sin dialekt, ulikt noe sted vi har bodd, samboeren har en annen dialekt, som gjør at jeg selv snakker et sammensurium av en alt- og- ingentingdialekt, og det bare er ungene som snakker dialekten fra her vi bor. Byen er full av innflyttere fra alle kanter av landet, og på arbeidsplassen min snakkes alle mulige dialekter, inkludert et rikt utvalg utenlandske aksenter. Etter hvert har jeg blitt såpass vant med det meste, at ingen former høres fremmede eller merkelige ut lenger. Men fortsatt synes jeg det er gøy og interessant med dialekter, kanskje ekstra fascinerende siden jeg ikke har noen klar dialekt selv.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat