Vis enkelt innlegg
Gammel 25-01-16, 19:46   #51
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Making a murderer

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Som hva?

- Han ringte arbeidsstedet hennes flere ganger den dagen, ba om at akkurat hun skulle komme. Hun ga uttrykk for at hun var redd ham.

- Han har en historie med å dynke en katt i olje og brenne den, voldtekt (som 6 av de 18 årene var soning for) vold mot kvinner og overgrep mot familiemedlemmer (også Brendan, blir det påstått)
- han har sagt til medfanger at han vil bygge torturkammer og voldta og drepe unge kvinner når han slipper ut.
- Brendan vitnet mot ham og fortalte detaljer som også viste seg å være fakta (og ja, jeg vet at han ble påvirket, så dette var ikke med på å dømme han)
- han hadde ny,innkjøpt hånd- og fotlenker
- blod og svette ,ed hans DNA ble funnet på bilen, nøkkelen, våpenet
- de fant kulen i hans bopel, kulen bevist stammet fra våpenet
- de fant Teresas levninger brent opp på hans tomt, sammen med bilen og andre eiendeler.
- ingen andre mistenkte i saken
- organisasjonen som jobber med justismord for unge, vil ikke ta saken

Det er klart det er gjort feil i saken, overtramp overfor 16- åringen bla. Men at man tror at det er MER sannsynlig at en haug politifolk, statsadvokater har fått tak i svette, blod, bein og plantet dette på hans eiendom for å beskyttet en annen drapsmann, eller å nekte utentaling av erstatning? Det er er totalt uforståelig for meg.

Jeg likte ikke dokumentaren så godt, og det var som forventet. De laget den med narrativ der de fokuserte veldig mye på usikkerheten og tvilen om at han var skyldig. Mye er utelatt, eller ikke fokusert på. Det at han ble uskyldig dømt for den første voldtekten gjør ham ikke til en tapper helt og viet mye oppmerksomhet.

Og tittelen "Making a murderer" synes jeg insinuerer ganske mye.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat