Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-12, 08:37   #16
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Forskjellen er:

Ukjent: Hvor kommer du fra?
Etnisk norsk venninne: Stavanger.
*godkjent*

Ukjent: Hvor kommer du fra?
Jeg: Stavanger.
*ikke godkjent*
Ukjent: Nei, jeg mener, hvor kommer du egentlig fra?

Spørsmålet oppfattes, for meg, ikke som god nysgjerrighet, og det er til tider irriterende. Hvorfor i alle dager har det så mye å si hvor jeg er født?

Man kan jo snu på det: Hvorfor i all verden er det så om å gjøre å ikke fortelle noen hvor man er født?

Vel, fra spøk til alvor: Jeg forventer faktisk at dersom jeg spør en person som snakker flytende norsk hvor han kommer fra at svaret et sted i Norge. Det ville nok holdt for meg å vite det, sånn i første omgang. Dersom jeg mot formodning skulle spurt en person med annen hudfarge/utenlandsk aksent hvor han opprinnelig kom fra og han hadde svart Toten, ville jeg tatt hintet og ikke spurt mer. (Men samtidig tenkt at han gjorde seg litt vrang. :innrømmer: )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat