Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-06, 15:08   #17
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Kalsiumtilskudd

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Hvitost er en bra naturlig kalsiumkilde; proteinrikt er det også. Kutt i staver, god fingermat. Fast ost, norvegia eller jarlsberg. Ellers så bruker helsekostene å ha kalsium som tyggetabeletter.

Hadde ikke ernæringsfysiologen noen gode forslag til hvordan du skulle gi de foreskrevne 250mg?

Hadde det vært så enkelt som ost hadde jeg vel aldri giddi å begynnt med noen piller.
Problemet er å få det i henne, som tidligere nevnt (yoghurten), hun spiser kanskje en bit ost, kanskje ingenting.
Spisevegrende barn er ikke bare bare å få tingene i.
Men disse vitamin pillene tar hun, det er litt spennende.

Nja, ernæringsfysiologen vår kjenner henne godt da, og hun vet hvordan hun er, så hennes forslag var i bunn og grunn bare kalsiumtilskudd, fordi hun også vet at sånne ting er litt spenndende. (piller og slikt)
Også kjenner hun meg, og vet at selv om hun foreslår en type kalsiumtilskudd vil jeg høyst sannsynlig gå ut og prøve å finne et fra helsekosten.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat