Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-20, 14:06   #42
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Har sådd salat, reddik, tomat og aubergine i sånne vinduskarmdrivhus. De skal etterhvert ut i minidrivhuset. Men jeg mistenker at det er litt for varmt for dem i vinduskarmen på kjøkkenet, det er for tidlig å flytte dem ut, sant?

Det spør jo hvor du bor. Tomat og aubergine er alt for tidlig. Men salat og reddik tåler mer. Jeg har sådd reddik ute allerede og det spirer (i drivhus). Men de som er vant med å være inne får jo sjokk hvis det brå-flyttes ut. Hvis du bor et sted med plussgrader ville jeg vurdert å gradvis flyttet reddik og salat ut, så lenge du har de i et vinduskarm-drivhus eller mini-drivhus. Med gradvis mener jeg at du har de uten på dagtid og inne på natt f.eks.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat