Vis enkelt innlegg
Gammel 01-04-24, 13:58   #33
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.875
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om «eggmangelen»?

Floksa - du må veldig gjerne opprette en tråd her inne om hvordan man kan forbruke norske landbruksvarer best mulig.

Jeg prøver å være bevisst. det er ganske enkelt for oss når vi er to i husholdningen, fordi dyrere ikke blir SÅ mye dyrere for oss to. Men det kan tildels være mye dyrere hvis man tenker både dyrevern og bærekraft og lokalprodusert, vet ikke om jeg hadde fått det til med tre hjemmeboende barn?

Jeg kjøper egg på REKO mesteparten av tiden. Jeg kjøper mer enn gjerne grønnsaker av lokale bønder på sommer og høst. det også på Reko. skulle ønske det var mulig med torghandel av slik, men det vil forutsette at norske forbrukere endrer handlemønsteret sitt. Jeg kjøper norsk når jeg kan, og går etter Godt norsk-merket.

Jeg kjøper høne når jeg finner og lager både hundemat og menneskemat av det. Til hundene koker jeg høne til den er helt mør, gjerne med noen gulrøtter oppi. Koker inn kraften, findeler kjøttet og moser gulroten og lager porsjonspakker som hundene får med tørrforet sitt. Det hjelper på apetitten til den småspiste hunden. Til oss lager jeg frikasse, kraft og suppe av høne. Men i vår har jeg ikke funnet høne på lenge, verken i Coop-butikke, eller min lokale meny.

Jeg spiser veldig gjerne kjekjøtt, men det er også vanskelig å få tak i- Reko har i sesong, men det hadde vært fint å kunne ta med seg fra vanlig butikk. Siste jeg var innom COOP Mega hadde de kje, da kjøpte jeg tre pakker stykkdelt kje, det blir nydelige gryter av slik.

Vi spiser lite storfe og svin, og jeg spiser veldig mye mer kjøttdeig enn filet, så der bør jeg være i havn.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat