Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-19, 16:55   #85
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tar du rattet?

Ja, jeg har begynt med det. Men dette er et av de områdene hvor jeg er ei pingle, og jeg er en av dem som "ikke tør å kjøre i Oslo sentrum", for eksempel. Jeg har rett og slett benyttet meg av det kvinnelige privilegiumet det er å kunne si, som regel uten synlige sosiale sanksjoner, at "det tør/klarer jeg ikke". Og det er jo utrolig dumt (både å benytte seg av det, og at privilegiet finnes), derfor prøver jeg å gjøre noe med det nå. Riktignok fordi jeg trenger det mer nå fremover, jeg hadde nok ikke giddet å gjøre en stor innsats hvis jeg ikke hadde hatt behov for det. For en stund tilbake turte jeg ikke kjøre i nærområdet engang, eller parkere, eller egentlig noe som helst. Jeg kan skylde på at det er lenge siden jeg tok lappen, at jeg nesten ikke har kjørt bil etterpå, og at jeg ikke har så mye bruk for det, men når jeg selv vet at det er tullete tanker og at det hadde vært lurt å kunne så må jeg skjerpe meg. Ikke minst for å ikke overføre disse korttids-behagelige pinglereaksjonene til datteren min.

Dette tror jeg faktisk er viktig i likestillingsøyemed. Altså, dette med at forventningene til menn gjør at de må hoppe ut i det og lære seg ting, mens kvinner veldig ofte slipper lett unna med å ikke tørre eller klare, uten å bli utfordret på det,

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat