Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-21, 21:26   #30
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store grilltråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Kan noen gi meg en kjapp innføring i å steke pizza i/på gassgrill? Trenger man stein?


Du trenger en pizzastein, ja. La den varmes godt og lenge før du hiver pizzaen på. Kan være lurt å ha en pizzaspade (eller bruk et stekebrett, det gjorde jeg i flere år før jeg fikk spade). Det går an å la bakepapiret være med og evt nappe det ut etter et minutt eller to. Kan være litt styr hvis/når det tar fyr.

Minuset med pizza i grill er at den ikke får overvarme og blir litt bleik sånn sett, men godt i alle fall.


Anbefaler å bruke en god pizzadeig. Vardøens pizzabunn er fin å starte med. Det er en del andre oppskrifter som er ganske nerdete, det kan føles litt overveldende i starten.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat