Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-19, 16:54   #40
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor var du? - Historiske øyeblikk

Jeg husker ikke så mye verken fra da kongen døde eller Diana. Har dårligere hukommelse enn flere, skjønner jeg.

11. september 2011 var jeg på bussen da det begynte å komme nyheter på radioen, men skjønte ikke helt alvoret og dro på trening. Så vel de første tv-bildene der.

Tsunamien husker jeg godt, jeg hadde venner som var på Sri Lanka da så fulgte litt ekstra med på det (selv om nyhetene var mest fra Thailand). Var hjemme hos foreldrene mine, så vi så mye på tv.

22. juli er vel det som har gjort mest inntrykk på meg på veldig mange år. Jeg hadde nyfødt baby, foreldrene mine var på vei til Oslo og vi satt i huset til søsteren min og ventet fordi de skulle låne det. De kom, og ikke lenge etterpå hørte vi det vi trodde var tordenvær (vi var på Holmlia, så et stykke unna sentrum). Mannen satt og surfet litt rett etter det, og etter hvert rant det inn med nyheter så vi satte på radio og var helt lamslått. Jeg sendte en del meldinger til folk jeg visste var i sentrum og skannet hodet for hvilke av vennene mine som jobbet i og rundt Regjeringskvartalet og var på jobb. Etter hvert kom meldingene fra Utøya, og det slo meg enda hardere. Jeg har vært på tilsvarende leir hver sommer i årevis og brukt hele ungdomstiden på politisk arbeid, så det traff så nært, i tillegg til at det jo var grusomt uansett. Den natten byttet vi på å mate baby og se på nyhetssendinger, det lille jeg sov hadde jeg mareritt. Det var så absurd å ha et nyfødt barn, og dagen etter hadde vi besøk av flere små barn (ikke babyer) og måtte late som ingenting.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat