Vis enkelt innlegg
Gammel 30-03-16, 13:58   #55
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Roman] Tips til god dystopi?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Hvis du skal ha det skikkelig mørkt og dystert, så er Fiolinane av Jan Roar Leikvoll en sikker vinner. Men det er stupmørkt, og det er brutalt, og det er grotesk. Denne boka satt lenge i magen, og jeg hatet den mens jeg leste, uten at det kunne klare å få meg til å la være å lese ferdig.

Den var for ille. For min smak var det for mye groteske scener og for lite forklaring av omstendigheter. Hvordan er verden utenfor? Hva har skjedd? Hvorfor flytter de ikke på seg og prøver å finne noe annet? Hvordan kunne alle normer fra et normalt samfunn bare forsvinne - det høres ikke til at det er så lenge siden ting var mer normale?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Ferdig med Kjæreste i koma. Uventet slutt som gjorde den mye bedre enn jeg så for meg. Så har jeg begynt på ungdoms-trilogien Matched av Ally Condie. Artig, denne er i min favorittsjanger under dystopier. At den er lettlest og "enkel" gjør den til en ungdomsbok men jeeg liker at den eskriver et samfunn som er litt realistisk, altså ikke over i scifi-sjanger.

Matched-trilogien tapte seg fort utover etter den første boka. Den siste leste jeg bare for å ha lest den.

Nå holder jeg på med første bok i Solstorm-trilogien av May Grethe Lerum. Det blir kanskje med første boka der, klok av skade.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat