Vis enkelt innlegg
Gammel 21-08-19, 19:50   #53
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Test av ny inntaksmodell til vgs i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Dette viser veldig godt at du har null peiling på hva som foregår i klasserom. Å ødelegge timen har ofte sammenheng med motivasjon, men det er ingen direkte sammenheng mellom karaktersnitt og motivasjon. Ikke i det hele tatt.

Jeg synes det er et tankekors at det vi kaller fritt skolevalg i realiteten bare er fritt for de som har høyest karaktersnitt. For de andre er det ikke fritt skolevalg. Og hvorfor er det rettferdig?

Jeg er så enig med deg, og priser meg lykkelig over at det ikke er slik i vår by.

Min erfaring som lærer i vgs er at det er mange elever med et snitt på 4 som er motiverte, reflekterte og stappfull av både menneskelige og sosiale ressurser, og mange elever med et skyhøyt snitt fra ungdomsskolen som har gode puggehjerner, men som ikke nødvendigvis ender opp som ressurspersoner i klassen.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 21-08-19 kl 20:01.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat