Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-19, 10:31   #16
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Test av ny inntaksmodell til vgs i Oslo

Jeg skjønner ikke helt hvorfor de ikke kan fokusere mer på å gjøre alle de videregående like "gode", slik at det blir attraktivt å søke seg til dem, fremfor at det skal være tilfeldigheter som bestemmer hvilken skole man havner på.

Da jeg gikk på videregående, så var det karakterer som var avgjørende. Og det var utrolig bra for meg, som trengte å komme til et miljø hvor det var akseptert å "strebe". Broren min ble derimot plassert, og havnet på en skole hvor det ikke var fokus på fag, noe som visstnok skulle være mer "rettferdig", og det var drepen for hans motivasjon på videregående.

Jeg er så MØKKLEI av den tankegangen at det ikke skal lønne seg å være flink, og at de som er gode ikke skal få nyte godt av innsats og evner. Det må være lov for skoleflinke elever å søke sammen, og så må man heller finne et system for hvordan man fanger opp de svakeste elevene som ikke alltid må gå på bekostning av de flinkeste.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat