Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-19, 10:13   #13
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Test av ny inntaksmodell til vgs i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.


Forslaget om at de dårligste elevene skal få velge først synes jeg er direkte latterlig. Å skape en konkurranse om å gjøre det dårligst blir fullstendig feil. Hva med de som nesten klarte det?

Mens jeg synes det er en god ide. Jeg synes at man kunne ha prøvd ut å ha en "kvote" ved skolene for 30% av de svakestpresterende elevene og latt dem få velge først. De beste kommer alltid inn der de vil uansett, men man unngår - kanskje - at man får "oppsamlinger" av svært mange elever som har falt av lasset på enkeltskoler. Motivasjon er en svært viktig faktor når det gjelder hvordan det går på skolen, og de svakeste elevene er de som har minst valgfrihet med det systemet vi har i dag.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat