Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-19, 06:37   #9
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Test av ny inntaksmodell til vgs i Oslo

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg synes det er mest realt med karakterinntak. Klart at det gjør hele klassen mer motivert og da har man ikke "noen som ødelegger" i timene heller.
Håper at det ikke blir endret.

Det er jo i beste fall en grov forenkling. Det er på ingen måte sånn at høye karakterer automatisk gir høy motivasjon. «De som ødelegger» har da heller ikke noen spesifikk poengsum. Det er mange faktorer som spiller inn og som påvirker både det sosiale og læringsmiljøet. (Og karaktersnitt speiler ikke nødvendigvis evner eller motivasjon).

Jeg bor og jobber i et fylke med nærskoleprinsipp. Det vil si at ungdommen søker seg til den ønskede linja nærmest i geografi. Det er jo ikke nødvendigvis den nærmeste skolen. Jeg synes fordelen med dette er at det ikke i like stor grad skaper miljøer basert på høyt eller lavt karakternivå. Jeg jobber dessuten på en skole som både har yrkesfag og studieforberedende linjer. Det ser jeg på dom en stor fordel.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat