Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-19, 08:20   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.964
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Test av ny inntaksmodell til vgs i Oslo

Da skal ny inntaksmodell til vgs i Oslo vurderes. Det er lagt frem 5 forskjellige forslag. Jeg synes denne artikkelen i Aftenposten illustrerer dem ganske godt.

Men jeg er jammen ikke helt sikker på om jeg synes at noen av disse modellene er optimal. Ingen av dem tar høyde for geografi, og det legges heller opp til at hvilken rekkefølge man prioriterer skolene skal vektlegges. Sistnevnte føler jeg at blir litt sjansespill, for det kan gi litt overraskende skjevheter.

Loddtrekning er like rettferdig/urettferdig for alle, men jeg vet ikke helt om jeg synes at tilfeldigheter bør få være utslagsgivende for hvor du får begynne på skole. Og når en liten andel fordeles ved loddtrekning vil det ikke bare medføre et enda høyere karakterpress på de plassene som gjenstår å fordeles etter karakterer?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat