Vis enkelt innlegg
Gammel 22-09-06, 20:28   #31
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.652
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Tissnok, kromprins, posskasse o.l. er resultat av helt naturlige prosesser i norsk uttale. Assimilasjon, heter det. Lydene er forskjellige alt etter hvilket miljø de står i. [dsn] forenkles til [tsn] eller helst [sn], [np] blir [mp], [stk] blir lett [sk]. Prøv å høre nøye etter hva du faktisk sier en gang, og skriv det ned. Dæ mysåm ikke uttals ideletatt eluttals helt anleds ende skrives.

Fast trykk på første stavelse er klassisk østnorsk.

Krype for krympe er lov!

:klapper:

Jeg sier forøvrig sævv og jeg går tur i skævven. Det er dialekten der jeg kommer fra.

Og enig med Guniss, det er maange ord barna må lære at skrives annerledes enn de uttalet.

En ting jeg synes er teit, er å uttale g'en i OG, OG ha å/og-feil! For meg høres det ut som man prøver å forfine språket sitt.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat