Vis enkelt innlegg
Gammel 06-05-15, 15:20   #144
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg ønsker tips: cøliaki og barn

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Ja, men du har antakelig over gjennomsnitt mye kunnskap om mat, og lager mye mat fra bunnen. Det er ikke gjengs i alle familier. I barnehagen var de ansatte himmelfalne da jeg påpekte at både Toro tomatsuppe (uten makaroni) og vanlige potetlomper inneholder hvetemel. Og da blir de redde, og tør omtrent ikke servere noe. Derfor er en liste over mat som er ok helt genialt. Folk flest er ikke så vant til å lese den lille skriften på emballasjen heller.

Og det synes jeg en skal ha forståelse for. Det er jo genialt med en sånn oversikt en kan sende lenke til, det skal jeg huske på. Jeg har et familiemedlem der jeg ikke alltid klarer å holde oversikt, hun burde ha en sånn. Jeg synes det er supert hvis folk klarer og ønsker åtilrettelegge, så får en heller veilede dem litt og komme med gode tips. Det er jo mye bedre at de serverer noe helt "safe" som står glutenfritt på enn at de ikke har mat å tilby allergikeren.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat