Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-08, 00:31   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?

Opprinnelig lagt inn av Fru Snurp, her.

Statens anbefalinger sier plantemargarin fremfor smør (også usaltet), men i Lettlaget barnemat, Margit Vea, nevnes til stadig smør som ingrediens. Ikke at hun har fasiten, men hun bør vel være velinformert (faglærer i ernæring mm.)? Forvirret... Er vel egentlig derfor jeg har holdt meg til rapsolje. Tenkte vi skulle prøve plantemargarin på brød når det blir aktuelt og ordentlig smør når melkeprodukter skal være trygt å innføre?

Margariner skyr jeg som pesten, vi bruker kun naturlig meierismør. Jeg venter litt til jeg. Har ikke brukt noe i grøten til nå, egentlig. Tror jeg hiver i litt smør når han runder 6 mndr, kanskje? Han får Eskimo 3 Kids hver morgen, en stor skje.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat