Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-07, 14:49   #23
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøring på motorvei med en tulling bak

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Du bryter vikeplikten hvis du hindrer den du har vikeplikt for på en slik måte at vedkommende må gjøre unnamanøver eller endre sin hastighet. Vikeplikten er uavhengig av om den andre kjører for fort. To uretter gjør ikke en rett. Vikeplikten er ikke spesielt diskutabel.

Tvert i mot, det vil alltid være et spørsmål om skjønn i slike tilfeller. Hvor langt bak mener du denne bilen måtte være for at man ikke brøt vikeplikten ved filskiftet? Hvis ingen av bilene hadde mulighet for å se hverandre da den ene skiftet fil, mener du fremdeles at man brøt vikeplikten?

Man kan også diskutere i det uendelige ved en rundkjøring. Hvis jeg får hele bilen min inn i rundkjøringen før du kommer inn, men må stoppe pga. kø i andre enden, bryter jeg da vikeplikten? Jeg hindrer deg helt klart. Hva hvis jeg får halve bilen inn?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat