Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-22, 10:54   #48
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Ferdig dampet, og egentlig fornøyd. Men ser at glidelåsen er 1/2 maske forskjøvet. Skjønner ikke hvordan det skjedde, for jeg var veldig nøye da jeg satte i knappenåler. Men, men... han som skal ha den (min far) er ganske "skakk" i ryggen likevel.
I tillegg er det jo mange "ujevnheter" i mønsteret likevel.

Da fortsetter jeg på babyteppe til kollega.

Lekker jakke Svanen! Dette er ikke ment som belærende, men som ett vennlig tips.

Jeg damper ikke strikket ull, plagget kan lett bli "dampet ihjel", garnet blir strukket og ulla mister spensten sin. Så jeg vasker alle mine ullstrikkeplagg med Milo på 30 (eller 40 grader hvis garnet tåler det) på håndvask/ull program.
Plaggene blir noe ganske annet og alle råkanter toves lett så de ikke rakner. Så da slipper jeg å sy der jeg skal klippe opp til ermer eller knappestolpe.

Dampingen kan være årsaken til at glidelåsen har bulket seg litt.

Hvis du er redd for at garnet skal tove seg for mye kan du strikke en prøvelapp og legge den i vann som holder 30-40 grader, røre den litt rundt i vannet så ser du hvordan garnet oppfører seg.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv