Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-17, 13:25   #524
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jeg ser det nå. Jeg synes likevel det er rart at det ikke blir fokusert mer på? Har noen forresten funnet noen oversikt over hvor mange flyreiser som er jobbrelaterte og hvor mange som er feriereiser?

Flyreiser i jobbsammenheng er det fryktelig vanskelig å gjøre noe med på individnivå. Nå er det vel flere i denne tråden som har sagt at de både jobber for reduksjon i jobbreiser med fly og som til og med har fått det til. Det er jo kjempeflott!

Det kan ellers se ut til at det er flere feriereiser enn jobbreiser? Jeg fant statistikk for 2. kvartal 2017 (april - juni). Der står det at det er 2,68 millioner reiser i luften. Av dette står yrkesreiser for 0,8 millioner, altså under 30 %.

Slik jeg har forstått det, så tar denne statistikken ikke med reiser uten overnatting, så flyreiser tur-retur samme dag vil ikke være tatt med.

Jeg vil tro at juli til september vil være mer fritidsreiser, så dette er vel uansett interessante tall.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat