Vis enkelt innlegg
Gammel 06-06-20, 07:26   #1
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.027
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor krevende er krevende (turgraderingen til DNT)

I lys av tråden om Gaustatoppen, som jeg har tenkt meg til, må jeg høre med dere turvante. Hvor krevende er turer merket "krevende"? Jeg prøver å planlegge tursommer i år, for første gang, og har stort sett sett på det som står merket som "enkel" eller "middels", men mistenker at noe av det som står merket som "krevende" burde være overkommelig.

Jeg er ikke vant til å gå i fjellet, men løper jo 3-4 ganger i uka og går 20 km tur i enklere terreng uten problemer, og har hatt flere lengre skogsturer i tillegg, så jeg burde være sterk nok fysisk. Siden jeg ikke har vokst opp med skogsturer, har jeg slitt mer med det mentale - usikkerhet om plassering av føttene, hopping ned fra stein osv. Men nå har jeg fått meg turstaver, og skogsturene siden har vært som en drøm! Jeg klarte til og med karre meg ned en bakke forleden dag som jeg nå har sett omtalt som en av Østmarkas mest krevende motbakker.

Så hvor krevende er krevende egentlig? Kan jeg se på disse turene?

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat