Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-19, 16:23   #142
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagens besteforeldre - egotrippere?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Etter at jeg traff mannen min og blitt inkludert i familien hans, har jeg også oppdaget hvor ekstremt mye avlastning det faktisk er i at det er andre voksne sammen med oss. Selv om det er jeg som har ansvaret, selv om sønnen ikke er alene med dem, så er det utrolig mye hjelp i bare det at han har andre å snakke med, andre som kan underholde og ikke minst andre jeg kan snakke med.

Det er sant.
Vi har ikke hatt så mye pass oppigjennom, vi heller. Mamma har ikke passet gutta med overnatting siden 2008. Utover det så har jeg tidligere avlevert gutta og dratt på en rask shopping og sånt. Aldri over mange timer.
Hun har lovet å bistå en uke til vinteren når jeg og mannen skal på alenetur for 3.gang. Helgen imellom har jeg avtalt med minsten sin kompis at han skal være der. Eldste får være hjemme alene.

Men jeg har dratt med gutta til henne rett etter jobb så de har vært sammen. Hun har også kommet hit på middag når gutta var mindre og var her til etter at de ble lagt. Så vi har hatt samvær.
Svigers har aldri gjort tilsvarende. De har kritisert og synes at gutta har vært altfor bråkete så det har ikke blitt samme kosen. Det er slitsomt å forsvare hele tiden og gutta har ikke synes at det har vært noe ålreit.
Svigers har nesten aldri passet heller og aldri på natten. Jo, en natt, eldste den natten vi var borte ifm at minsten ble født.

Vi kan ikke sammenligne med andre rundt oss. Da blir vi bare enda mer skuffet. Hører om besteforeldre som tar med barnebarn på storbyferie og sydenturer. Det har aldri skjedd her og vi kan ikke bli skuffet over det. Hos oss er de svært sparsommelige og tror ikke de har tenkt tanken på å spandere noe som helst heller.
Vi har det sånn og har tilpasset oss med barnevennlige ferier oppigjennom.

Mannen har en datter og hun har nå to barn. Eldste er 6 år og de har vært her stort sett hver søndag. Vi har trampo, hage og har fortsatt endel leker og utkledning så det er gøy å være her.
Foreldrene, den ene er jo minn mann, er alle skilt og har ny familie så lillesnuppa har 8 besteforeldre. Mormor og farmor passer ofte så vi har ikke prøvd å konkurrere med pass. (mannen er litt sliten av småbarn siden han har vært pappa i 30 år...)

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat