Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-11, 12:01   #188
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er ikke lenge siden jeg ble sett overbærende på, av en hjemmeværende-med-au-pair-og-to-store-skolebarn-mamma, da jeg prøvde å sno meg ut av et oppdrag med unnskyldningen en pappa akkurat hadde brukt før meg (at jeg ville ha en høst med mye reising, og at det rett og slett ville være vanskelig å være en god klasserepresentant det året, men gjerne et annet verv): "Men, du, Polyanna! Vi har det jo travelt alle sammen, ikke sant?".

Dårlig hørsel og manglende evne til å høre et nei for et nei er aldri sjarmerende. Jeg er fortsatt fascinert av de geografiske og sosio-økonomiske skillelinjene her. I nordnorges største by kjenner jeg ingen som har au pair. Det er sikkert noen, altså, men jeg kjenner ingen og har ikke hørt om noen heller. Jeg kjenner og vet om en god del som har vaskehjelp, og en god del som jobber deltid. Ingen hjemmeværende med unntak av folk som er sykemeldte eller i permisjon. Noe sier meg at jeg ville ha fått kultursjokk i nabolaget til Polyanna.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat