Vis enkelt innlegg
Gammel 19-04-11, 16:14   #686
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Født med surrogatmor fra India - etisk dilemma? (vg)

Det er virkelig ingen gråsone, loven er krystallklar. At mange har ignorert den er en annen sak. Og når det er en ekalerende trend forstår jeg godt at myndighetene setter foten ned og sørger for å håndheve lovenene.

I tillegg til at det ikke er lov med surrogati (det finnes en egen forening som kjemper for å gjøre det lovlig) er også adopsjonsloven klinkende klar, og det er vel også denne som er kraftig brutt indette tilfellet, iom at hun faktisk ikke er biologisk mor (eller har en mann som er biologisk fra) til ungene. Det kan sammenliknes med at noen skulle dratt til et tilfeldig land, kjøpt et tilfeldig barn og bedt om norsk pass til det. Den tilknytningen hun har fått til barna har hun fått etter hvert som tiden har gått, den var der ikke da barna ble født. Om hun får adoptere barna undergraver det hele adopsjonssystemet, er system man har for å beskytte barn fra å bli en handelsvare.

Jeg synes dette her er feil på absolutt alle nivåer, og og jeg håper virkelig dere som sier at det vil være avskrekkende har rett. Jeg for min del frykter at det heller vil fungere som en brekkstang for nestemann.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat