Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-10, 23:32   #133
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Barna hadde jo vært på ferie hos far og skulle egentlig tilbake til mor som hadde omsorgen, og gikk ergo ikke på skole eller trening der. Jeg vil også tro, hvis det stemmer at far er og har vært voldelig, at mor fryktet for hvordan de hadde det der.

Jeg vil jo tro de alikevel var utenfor huset? Det vet jeg selvfølgelig ikke.

Opprinnelig lagt inn av Drammeprinsen, her.

Dette lukter av nødverge lang vei, og jeg synes "gjerningsmennene" faktisk fortjener en klapp på skulderen for godt utført arbeid. Det å sette seg selv i fare på denne måten og risikere lange fengselsstraffer for å hjelpe noen der hvor politiet gir faen synes jeg rett og slett det står respekt av.

Jeg er ikke noe fan av borgervern uansett hvordan man ser på det. Jeg kan forstå at folk handler i affekt, men en slik handling som er skissert her virker jo mer planlagt enn jeg ville ha definert som en impulshandling.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Enda dårligere liker jeg direktelinking til FP i den type saker, slik at det røyser inn med folk som sprer om seg med "inside-info".

Jeg synes det er veldig hyggelig med "nye fjes" her inne, og Lille Meg, diskuterer jo både saklig og bra.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvis man har innsideinformasjon som gjør at man faktisk har grunnlag for å vite, så skjønner jeg at man reagerer høylytt, men så lenge vi ikke har det, så bør man i det minste være klar over at det er sin egen tolkning man baserer reaksjonen sin på, ikke det som "åpenbart" er sant ut fra avisene.

Enig. Det er viktig at man har selvinnsikt nok til at man klarer å skille mellom hva som føles sant og hva som er objektivt sant. Det er ikke bestandig de to tingene stemmer overens.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat