Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-10, 23:20   #124
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Du applauderer 7 mann som banker opp en mann med Bechterevs med øks? Nå kjenner jeg at jeg er ferdig med og diskutere dette til det faktisk kommer noe informasjon om saken og ikke bare tabloidsynsing. Dette har sporet helt av.

Det var ikke syv mann som banket opp en mann med øks. Det var én mann med øks og tre uten, ifølge faren. Det at han har en leddsykdom synes jeg er ganske uvesentlig her. Denne lille faktabiten tror jeg faren selv har hostet frem i intervjuet med Fevennen (fvn.no), sammen med beskrivelsen av hvordan han "tvingte øksa ned i golvet". Dette høres for meg ut som en mann som prøver å beskrive seg selv både som et stakkarslig offer og som en heroisk mann som kjempet tappert mot overmakten.

Jeg mener vi må få lov til å spekulere litt, all den tid vi ikke sitter inne med all informasjon. I all hovedsak har VG, Dagbladet og Aftenposten stukket av med mesteparten av Fevennens opprinnelige artikkel, og tilsynelatende gjort minimalt for å ødelegge den gode historien med faktasjekking. Avisene - desverre - er ute etter å selge aviser, og vinklingene blir deretter. Sannheten om ting får vi aldri vite, så da må vi spekulere ... så lenge vi tar forbehold.


Opprinnelig lagt inn av m^2, her.


Nødverge - 7 mot en med øks, bank, og barn tilstede?
Aldri i livet om det er "godt utført arbeid" altså. Sorry.

Jeg vet ikke hvor mye av slagsmålet/julingen/whatever barna fikk med seg, men det jeg sier er: for at syv menn skal gjøre noe slikt som dette så må det ligge noe veldig sterkt bak. Statistisk sett vil dette si at faren er en uhorvelig voldelig drittsekk og at familien i årevis har levd under konstante trusler og voldsbruk. Koblet med unnfallenhet fra politiet så mener jeg det rettferdiggjør denne handlingen (fremdeles med drittsekk-forbehold).

Et spørsmål jeg finner interessant: hvis noen har terrorisert en familie i en årrekke og politiet ikke griper inn, tar barna mest skade av at ingen gjør noe, eller at storebrødrene faktisk prøver å sette en stopper for faenskapet? (fremdeles med drittsekk-forbehold).

  Svar med sitat