Vis enkelt innlegg
Gammel 29-12-23, 01:33   #1005
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.180
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ja det hadde vært bra. Men… jeg tror også at noe av dette må henges på noe annet enn leger etterhvert. (Jeg vet fra min hverdag at alt dette må gjøres av leger, alle andre er stort sett ferdig med pasienten når han går ut døra). Poster som har som rutine at pasient ringes opp neste dag er gull. Ellers imøtekommer jeg folkeopprøret for bedre sekretærfunksjoner på sykehus.

Men… vanlig epikrise og resepter må være enkelt.

Ja, jeg tror verken jeg eller Lille Meg tenkte det var en legeoppgave, bortsett fra å skrive resept.
I de avdelingene jeg har forholdt meg til både i jobb, som pasient eller pårørende har det vært annet personell enn leger som ordner disse tingene, jeg tror hovedproblemet er at man venter på legeavgjørelser, ringer pasienttransport og så skjer ting uten at det er organisert og timet. Pasienttransport står å tripper lenge før legen er klar med sitt, så må de bare dra.
Slike prosesser krever samhandling fra alle involverte, og det må gjerne formaliseres for å funke.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv