Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-23, 08:59   #8
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.835
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil til snart nylappet nestenfemtigåring?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg vil bare slå et slag for Golf. Nesten uansett årsklasse og drivstoff. Min aller første bil var en dengang 17 år gammel 1981-modell, og nå har vi helt ny (dvs vi har hatt den i 3 år) E-Golf. Jeg bare elsker den bilen. Lettkjørt, spenstig og føles trygg og solid selv om den er liten. Holke opp brattbakke på hytta tilsier jo piggdekk, men ellers er jeg ganske godt fornøyd med å kjøre piggfritt i vinterbyen min. Pigger bråker og forurenser.

Jeg er enig i at en bil i den størrelsesklassen, omtales ofte som Golf-klassen, er et bra alternativ, men Ford Focus eller Toyota Auris, for eksempel, er også gode representanter for den klassen og de er begge rimeligere enn Golf.

Da vi kjøpte bilen som ungene bruker mer enn oss var, vi på jakt etter noe som ikke var eldre enn seks-åtte år og som ikke hadde gått særlig mer enn 75 000 km. Da regnet vi med å måtte betale 125-150 000. Vi var heldige og fant en fire år gammel bil, som hadde gått 96 000, til den supre prisen av 109 000. Jeg bare nevner dette som eksempel på at du bør bestemme deg for utgangsparameterne dine og leite basert på dem og så blir det å veie fordeler og ulemper.

Vi valgte bensin fremfor diesel fordi bilene våre brukes mest til småkjøring og det kan gi trøbbel for partikkelfilteret til dieselmotorer.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat