Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-16, 14:15   #49
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.


Økonomen,
"Ser du på formelen, ser du at høyden der brukes i annen potens. Altså som om mennesket er todimensjonalt eller flatt, for å si det litt flåsete. Men mennesket er jo tredimensjonalt, med både høyde, bredde og dybde. Derfor blir BMI helt feil på svært høye eller svært små mennesker. Den fungerer bare innenfor et svært begrenset intervall, sier Myklebust."

http://www.aftenposten.no/100Sport/s...n-700659_1.snd

Ah! Jeg er jo 153 cm og må under 56 kg eller så for å være normalvektig. Men jeg har jo metervis med innvoller og hjerne som veier det samme som hos andre voksne mennesker, plass skal de ha inni meg også. Nå er jeg uansett for tykk, så den saken er jo grei. Men jeg tror det mest normale for meg er å ligge rundt 25 eller litt over. Selv om jeg gjerne skulle veid 48-49 slik jeg gjorde på vgs. men det er vel ganske vanlig at man legger på seg noe etter den tiden?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat