Vis enkelt innlegg
Gammel 17-06-14, 09:17   #51
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men kjøper de sånne vesker eller arver de? Jeg får meg liksom ikke helt til å fatte at man kjøper vesker i den prisklassen til ungdom. (Eller voksne for den saks skyld, men det tenker jeg er litt mer interesse og prioritering). Jeg forstår at man kan kjøpe dyre ting som har en funksjon som er dyr, men at man kjøper vesker som i grunnen ikke har bedre funksjonalitet enn noe til en brøkdel av prisen er for meg helt uforståelig.

Det står vel i artikkelen at de f.eks. ønsker seg penger til konfirmasjonen slik at de kan kjøpe en slik veske (eller var det en annen artikkel jeg leste om samme tema?). Jeg syns egentlig ikke arving er veldig mye bedre i dette tilfellet, for da har mor et forbruksmønster som ikke likner grisen. Det er helt koko å kjøpe noe i den prisklassen og gå lei. At voksne kjøper seg en slik veske og har den i 30 år er noe helt annet (selv om jeg personlig aldri hadde kjøpt en veske i den prisklassen). Jeg ser at disse jentene argumenterer på samme måte, men jeg kjøper den rett og slett ikke. De kommer til å gå lei av veskene lenge før de er utslitt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat